ازدواجزوج و خانواده

ازدواج با همسن | مزایا و معایب ازدواج با همسالان

ازدواج با همسن مزایا و معایب گوناگونی دارد. روانشناسان معمولا فاصله سنی 4 تا 5 سال را بهترین تفاوت سنی در ازدواج می‌دانند. در واقع گفته می‌شود که مرد باید 4 تا 5 سال بزرگ تر از خانم باشد. اما امروزه با ازدواج های دانشجویی، ازدواج با همسن بیشتر رخ می‌دهد. ازدواج با همسن مزایای بیشتری نسبت به معایب دارد. به همین دلیل ازدواج با همسن آسیب شناخته نشده است. از مزایای این ازدواج می‌توان به عدم خجالت و صمیمیت، حل راحت مشکلات، انعطاف پذیری و توقع کمتر اشاره کرد. اما به یاد داشته باشید که زندگی مشترک بالا و بلندی های مخصوص به خود را دارد. بنابراین قبل از ازدواج از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

ازدواج با همسن

ازدواج با همسن چیست

در جامعه امروزی ازدواج با همسن، مرد سالاری و زن سالاری معنی خاصی نمی‌دهد. حتی ازدواج با همسن نیز اتفاق عجیبی نیست که باعث برهم خوردن رابطه شود. بنابراین در خوشبختی دخیل نیست. ویژگی های شخصیتی و فردی هر شخص مهم تر از هم سن بودن است. زوج های زیادی نیز مشاهده شده است که با تفاوت سنی بالا و یا خانم بزرگ تر، بسیار خوشبخت هستند. بنابراین ازدواج با همسن از منظر روانشناسی اصلا آسیب نیست.

ازدواج با همسن مزایا و معایب دارد که در این مقاله توضیح داده ایم. مزایای ازدواج با همسن عبارت است از: صمیمیت بیشتر، حل راحت مشکلات، انعطاف پذیری، درک بیشتر و توقع کمتر فعالیت جسمی. از معایب ازدواج با همسن نیز می‌توان به از بین رفتن اقتدار مردانه، تجربیات یکسان و کم شدن شادابی زن اشاره کرد.

معایب ازدواج با همسن

اختلاف سنی به معنای تجربه های مختلف و دوره های متفاوت زندگی است. مساله اختلاف سنی یک موضوع فرهنگی است. در هر خانواده ای نیز به شیوه های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد. در برخی خانواده ها ازدواج با همسن را خوب و عده ای بد می‌دانند. بنابراین برای اطلاعات بیشتر شما، راجع به معایب ازدواج با همسن توضیح داده ایم.

? تجربیات یکسان زوجین

یکی از معایب ازدواج با همسن، تجربیات یکسان زوجین است. زمانی که زوجین در یک سن باشند، تجربیات یکسانی باهم داشته اند. دوران کودکی شبیه به هم گذرانده اند. در وقایع و رویدادهای تاریخی یکسان بوده اند. فرهنگ و اجتماع یکسانی را تجربه کرده اند. اگر زوجین از یک شهر و اقلیم باشند، فرهنگ، آداب و رسوم، مذهب و جغرافیای یکسانی دارند. با این شرایط، زن و مرد توانایی رشد و تعالی برای یکدیگر ندارند.

? از دست رفتن اطلاعت مردانه

از دیگر معایب ازدواج با همسن، از دست رفتن اطاعت مردانه است. خانواده هایی که زوجین همسن یکدیگر هستند، اطلاعت پذیری زن از مرد کمتر خواهد بود. در این شرایط مرد آن جذبه و قدرت را ندارند. در نهایت خانم نیز امور را بر دست می‌گیرد.

? شادابی کمتر زن

خانم ها به دلیل شیردهی، بارداری، زایمان و رسیدگی به کودک، زودتر از آقایان شکسته می‌شوند. بنابراین با وجود این شرایط، خانم با مشاهده خود متوجه خواهد شد که از همسرش بزرگتر به نظر می‌رسد. حتی شاید محبوبیت خود را نزد همسر از دست بدهد. بنابراین یکی از معایت ازدواج با همسن، شادابی کمتر زن است.

مزایای ازدواج با همسن

مزایای ازدواج با همسن

ازدواج با همسن همانطور که معایب دارد، مزایای بیشتری دارد. خانم ها و آقایان همسنی که قصد ازدواج با یکدیگر دارند. مزایای ازدواج با همسن را با دقت بیشتری مطالعه کنند.

? انعطاف پذیری بیشتری در زندگی زوجین وجود دارد

انعطاف پذیری بین زوجین، از مزایای ازدواج با همسن است. در زندگی زوجین همسن، تصمیم گیری ها به صورت حمایتی است. برنامه ریزی ها قلدرانه و مستبدانه نیست. به صورت هماهنگ و با کمک یکدیگر شرایط را پیش خواهید برد.

? زوجین با یکدیگر صمیمی تر هستند

صمیمیت زوجین یکی از مزایای ازدواج با همسن است. زوجینی که همسن یکدیگر هستند به دلیل ارتباط عمیق تر، عدم خجالت، خاطرات مشترک و … با یکدیگر صمیمی تر هستند. در واقع مانند دو دوست صمیمی رشد می‌کنند و شبیه به دو دوست خوب با هم تصمیم می‌گیرند.

? در بیان مشکلات راحت تر هستند

از مزایای ازدواج با همسن می‌توان به بیان راحت تر مشکلات اشاره کرد. زوجین همسن بدون خجالت و رودربایسی به بیان مشکلات می‌پردازند. و برای حل مشکلات با سرعت بالاتری راه حل می‌یابند.

? درک و تفاهم بیشتر بین زوجین

از مزایای ازدواج با همسن می‌توان به درک و تفاهم بیشتر اشاره کرد. زوجینی که در همسن یکدیگر هستند، به دلیل درک بالایی که از هم دارند، زندگی آرام تری خواهند داشت.

? توقع کمتر در فعالیت های جسمی

ازدواج با همسن یک مزایای بزرگ دارد، آن هم توقع کم در فعالیت های جسمی است. خانم و آقا با یکدیگر فعالیت می‌کنند و فرسودگی های جسمی هر دو یکسان است. در واقع زوجین انتظار بیش از حد ندارند و طرف مقابل را درک می‌کنند.

ازدواج با همسن از منظر روانشناسی

ازدواج با همسن از منظر روانشناسی ایرادی ندارد. برای ازدواج با همسن، باید شرایط عقلی و فکری زوجین سنجیده شود. تا با در نظر گرفتن شرایط، اگر مناسب یکدیگر بودند، ازدواج کنند. اما قبل از هرکاری باید شرایط زوجین توسط روانشناس مورد تائید قرار بگیرد.

ازدواج با همسن از نظر روانشناسی آسیب نیست. اما به طور کلی دختر باید سن بالاتری نسبت به پسر داشته باشد. زیرا دختران زودتر به سن بلوغ می‌رسند. به خاطر داشته باشید که ازدواج با همسن اصلا آسیب نیست و باعث ضرر به دیگران نمی‌شود. اگر از لحاظ بلوغ فکری و عقلی با یکدیگر تفاهم داشتید، برای ازدواج اقدام کنید.

کلام آخر

ازدواج با همسن از مزایا و معایب زیادی برخوردار است. مزایای این ازدواج بیشتر از معایب آن است. اما قبل از ازدواج با همسن یا غیر همسن باید با روانشناس و مشاورین مشورت کنید. قبل از ازدواج آزمون و سوالاتی از زوجین پرسیده می‌شود. که من باب آگاهی از ازدواج با فرد مقابل می‌باشد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با همسن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره