اختلالات روانیاختلالات شخصیت

برخورد با شخصیت مرزی

برخورد با شخصیت مرزی نیازمند آگاهی از این اختلال است. کسانی که به این اختلال مبتلا هستند هیجانات و احساسات خود را با شدت بالاتری بروز می‌دهند. این افراد به عبارتی روی یک میله باریک در حال حرکت هستند که هر لحظه ممکن است از یک سمتی به پایین پرتاب شوند. برای برخورد با این افراد باید در ابتدا ویژگی های فرد را به خوبی بشناسید. مهم ترین علائمی که ار این افراد می‌توانید ببینید، روابط ناپایدار، هویت مشکل دار و خلق بی ثبات است. زمانی که به اطلاعات کافی از این اختلال دست پیدا کردید، از روانشناس برای اقدام به برخورد کمک بگیرید. روانشناس بر اساس شخصیت فرد راهکارهایی را به شما آموزش خواهد داد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برخورد با شخصیت مرزی

چگونگی برخورد با شخصیت مرزی

افراد مبتلا به شخصیت مرزی با نشانه هایی روبرو هستند که باعث اختلال در روابط می‌شود. این افراد در هویت خود اختلال دارند. روابط ناپایداری دارند. از رها شدن هراس دارند. بسیار زیاد به خودکشی و خود زنی فکر می‌کنند. با این تفاصیل رابطه با این افراد بسیار دشوار می‌شود. برخورد با شخصیت مرزی کار هر کسی نیست. فردی که با چنین شخصیتی روبرو است باید در وهله اول اطلاعات کافی از این بیماری کسب کند. سپس از درمانگر یا روانشناس کمک بگیرد.

معمولا برخورد با شخصیت مرزی با چالش هایی روبرو است و هر فردی توانایی روبرویی با این اشخاص را ندارد. به همین دلیل است که کمک از روانشناس مهم ترین اقدام برای برخورد با این افراد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با شخصیت مرزی با روانشناسان آواژه در ارتباط باشید.

اختلال شخصیت مرزی چیست؟

رفتار افراد با شخصیت مرزی بسیار هیجانی است. این افراد با کوچکترین اتفاقی تغییر پیدا می‌کنند. افکار خودکشی بسیار زیادی دارند. معمولا در روابط خود احساس پوچی می‌کنند. این افراد احساسات عجیبی از خود نشان می‌دهند و به خود آسیب وارد می‌کنند. به سختی رفتارهای خود را کنترل می‌کنند. در ادامه نشانه های بارز اختلال شخصیت مرزی را نام برده ایم.

✔ برای طرد نشدن بسیار تلاش می‌کنند.

✔اواخر نوجوانی اختلال افراد بروز پیدا می‌کند.

✔ بسیار تکانشی و تهاجمی رفتار می‌کنند.

✔در تصمیمات و رفتارهای این افراد بی ثباتی نمایان است.

✔ روی خود کنترلی ندارند.

✔بدون قصد و فکر رفتار می‌کند.

✔ در روابط میان فردی بی ثبات و بسیار پر تنش هستند.

✔دائما در حال تغییر افراد هستند.

✔ هویت نا پایدار و نا متعادل دارند.

✔رفتارهای پرخطر و تکانشی در این افراد وجود دارد.

✔ بسیار به فکر خودکشی هستند.

✔دائما احساس پوچی و نا امیدی دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اختلال شخصیت مرزی کلیک کنید.

نحوه و چگونگی برخورد با شخصیت مرزی

نحوه برخورد با شخصیت مرزی

برخورد با شخصیت مرزی کار آسانی نیست. به دلیل اینکه این افراد نا امید، بی احساس، خشمگین، بی انگیزه، پر تنش و بی ثبات هستند، رابطه و برخورد با آنها کار سختی است. رفتارهای این افراد باعث فروپاشی زندگی زناشویی و روابط می‌شود. اما با آگاهی از روش برخورد با شخصیت مرزی تا حدودی می‌توان با این افراد ارتباط برقرار کرد. در ادامه در رابطه با نحوه برخورد با شخصیت مرزی توضیح داده‌ایم.

? کمک بگیرید

مهم ترین اصل برای نحوه برخورد با شخصیت مرزی کمک از روانشناس است. این اختلال بسیار جدی است. زیرا فرد از خود رفتارهای نامعقولی بروز می‌دهد که نیاز به کمک متخصص دارد. زندگی با این افراد بسیار سخت و آراد دهنده است. بنابراین کمک از رونشناس مهم ترین اقدام جهت بهبود روابط است.

? در برخورد با شخصیت مرزی حامی باشید

افراد مبتلا به این اختلال نیز مانند تمامی افراد نیازمند حامی خوب هستند. در ابتدای درمان لازم است در تمامی مراحل فرد مبتلا را حمایت کنید. بنابراین برای برخورد با شخصیت مرزی لازم است تا حمایت کننده باشید.

? اطلاعات خود را افزایش دهید

در مرحل بعدی از برخورد با شخصیت مرزی، باید راجب این اختلال اطلاعات خود را افزایش دهید. باید به درک دقیقی از مشکلات و نشانه های این اختلال برسید. تا زمانی که به اطلاعات دقیقی از این اختلال نرسید نمی‌دانید که چگونه باید با این افراد برخورد کنید. برای آگاهی و افزایش اطلاعات از کتب و روانشناس کمک بگیرید.

? رابطه سالم با این افراد برقرار کنید

یکی از راه های برخورد با شخصیت مرزی، ارتباط سالم با این افراد است. زمانی این رابطه سالم و قوی می‌شود که احساسات خوب و مثبتی را افراد با یکدیگر داشته باشند. با این افراد خوش بگذرانید، چالش های سالمی را تجربه کنید. با این روش احساس خوبی را در فرد مبتلا به شخصیت مرزی القا می‌کنید.

? در برخورد با شخصیت مرزی برای احساسات آنها ارزش قائل شوید

افراد مبتلا به این اختلال معمولا در برخی شرایط احساسات شدید تری از خود بروز می‌دهند. بنابراین اطرافیان فکر می‌کنند که این افراد در بروز احساسات اغراق می‌کنند. باید بر اساس احساسات این افراد درک شوند.

? نقاط قوت این اشخاص را بشناسید

افراد مبتلا به این اختلال به دلیل مشکل در هویت و خودپنداره مشکل از خود مطمئن نیستند. به همین دیل برای برخورد با شخصیت مرزی سعی کنید استعدادها، نقاط قوت و ویژگی های مثبت این افراد را شناسایی کنید. با این کار رفتار افراد مبتلا به شخصیت مرزی را تقویت خواهید کرد.

? فرد را برای مسئولیت پذیری تشویق کنید

یکی از روش های برخورد با شخصیت مرزی، ایجاد حس مسئولیت پذیری در این افراد است. به همین دلیل برای این افراد باید مسئولیت هایی ایجاد کرد. مثلا یکی از کارهای خانه را به او بسپارید. یا خرید های خانه را برای او در نظر بگیرید. با ایجاد حس مسئولیت پذیری فرد را تشویق کنید.

? تهدید های فرد را برای خودکشی نادیده نگیرید

افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی افکار خودکشی و خودزنی دارند. معمولا هم با حرف های خود دیگران را نسبت به افکار خود آگاه می‌کنند. این تهدید ها و صحبت ها را جدی بگیرید. این افراد از سر شوخی و یا مسخره بازی حرف خودکشی نمی‌زنند. در چنین وضعیتی حتما از روانپزشک کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات لازم درباره روش های درمان شخصیت مرزی کلیک کنید.

کلام آخر

عدم بهبودی افراد مبتلا به شخصیت مرزی مساوی با آسیب به خود است. زمانی که این افراد تحت درمان قرار نگیرند با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. برخورد با شخصیت مرزی نیز نیاز به آگاهی و کسب اطلاعات در رابطه با رفتار این افراد است. زمانی که با فرد مبتلا به شخصیت مرزی در رابطه باشید با شرایط نامساعد و پر چالشی روبرو هستید. در صورت ادامه رابطه بهتر است با روانشناس نحوه برخورد با شخصیت مرزی را بشناسید.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری در زمینه فوبیای حیوانات به مراجعان مشاوره می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با شخصیت مرزی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره