ازدواجزوج و خانواده

پشیمانی از ازدواج | نشانه های پشیمانی شوهر یا زن از ازدواج

پشیمانی از ازدواج در هر مرحله ای از زندگی برای شما ممکن است رخ دهد. شکی نیست که روابط بسیار پیچیده هستند. حتی با ثبات ترین ازدواج ها نیز از فراز و نشیب های شدید عبور می کنند. مشکلات زناشویی وقتی بدون مراقبت رها می شوند، در نهایت به یک گره کور تبدیل خواهند شد. بنابراین ممکن است به این فکر کنید که بهبودی ازدواج امکان پذیر نیست و شاید بهتر است راه خود را از هم جدا کنید. زوج هایی هستند که چنان ناسازگاری و ناامیدی را تجربه می کنند که درنتیجه، به این باور می رسند که با فرد اشتباهی ازدواج کرده اند. اما تعیین اینکه آیا ازدواج شما باید پایان یابد یا نه، یک تصمیم بزرگ است. در این مقاله سعی داریم پشیمانی از ازدواج و دلایلی که منجربه این اتفاق می شوند را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

پشیمانی از ازدواج

گاهی شرایطی در زندگی پیش می آید که فکر می کنید دیگر همسر خود را نمی شناسید یا از زندگی با او ناامید شده اید. ممکن است کم کم متوجه شوید که ازدواج شما یک اشتباه بوده. این شرایط، حقیقتی است که بعضا مقابله با آن می تواند دلخراش و دشوار باشد. پایان دادن به ازدواج، یکی از چالش برانگیز ترین تصمیماتی است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود خواهند گرفت. گر شما نیز فکر می کنید که از ازدواج خود پشیمان شده اید اما نمی دانید علت آن چیست، در ادامه برخی از رایج ترین دلایل پشیمانی از ازدواج را شرح داده ایم:

اعتیاد به مواد مخدر

کسانی هستند که قبل از ازدواج، در مورد اعتیاد خود به انواع مواد مخدر ( هرچند کم و ناچیز) با کسی که قرار است در آینده شریک زندگی اش شود صحبت نمی کنند. بعد از ازدواج، همسرشان کم کم متوجه این مسئله می شود و از ازدواج با چنین فردی احساس پشیمانی و نارضایتی می کند. توصیه ما این است که قبل از ازدواج در خصوص عدم اعتیاد فرد مقابلتان اطمینان حاصل کنید.

پشیمانی از ازدواج | زمانی که ازدواج کردم خیلی جوان بودم

اغلب کسانی که در نوجوانی یا جوانی وارد زندگی زناشویی می شوند، بعد از مدتی از آن خسته می شوند و تازه متوجه خواهند شد که چقدر عجله کرده اند. باید این را به خاطر داشت که زمان زیادی برای زندگی کردن وجود دارد و در نهایت می توانید کسی را پیدا کنید که با او سازگار باشید. عجله در ازدواج باعث می شود بعدها افسوس بسیاری از چیزها را بخورید.

شریک زندگی ام برای رابطه تلاش نمی کند

ازدواج ها اغلب با چالش های مختلفی مواجه می شوند. هر دو طرف باید متعهد به رابطه و ازدواجشان باشند نه فقط یک نفر. بنابراین این یک امر طبیعی است که وقتی شریک زندگی تان تمایلی به مشارکت با شما و رو به جلو بردن رابطه تان ندارد، از ازدواج با او پشیمان شوید.

پشیمانی از ازدواج | زمان بسیار کمی با یکدیگر می گذرانید

صرف زمان زیاد برای تعهدات کاری و هرچیزی غیر از زندگی با شریک احساسی تان، نشانه ای قوی از به خطر افتادن ازدواج و پشیمانی از آن است. به خصوص زمانی که این اتفاق عمدی باشد. اندازه مشخصی برای صرف وقتتان به کار و … وجود دارد. اما اگر می بینید که این مسئله بیشتر و بیشتر می شود و حتی در تعطیلات هم نمی توانید کنار هم باشید، به آن فاصله گرفتن می گویند.

همسرم از من حمایت نمی کند

گوش دادن به چیزی که همسرتان می گوید، برای بقای ازدواج ضروری است. زمانی که هیچ یک از دو طرف وقت نمی گذارند تا چیزی که طرف مقابل بیان می کند بشنوند، نشان می دهد که احساسات همسرشان اهمیتی ندارد. این می تواند منجر به پشیمانی از ازدواج شود. حتی ممکن است یک یا هردو طرف شخص دیگری را برای اعتماد و صحبت پیدا کنند که به نوبه خود، منجر به خیانت نیز می شود.

برای آشنایی با پیامدهای ازدواج بدون عشق کلیک کنید.

نشانه های پشیمانی از ازدواج

ما در مورد دلایل پشیمانی افراد از ازدواج صحبت کرده ایم. اما در ادامه قصد داریم تا به برخی از رایج ترین نشانه های پشیمانی از ازدواج اشاره کنیم. بنابراین اگر یک یا چند مورد از این نشانه ها را در همسر خود مشاهده کرده اید، به نظر می رسد از ازدواج  پشیمان است. یا از چیزی دلخور می باشد که اگر پیگیر نشوید در نهایت منجر به پشیمانی او خواهد شد. نشانه های پشیمانی از ازدواج را در ادامه مشاهده می کنید:

به سختی مکالمات معنادار با هم دارید

وقتی همسرتان به خانه می آید و از او در مورد اتفاقات بیرون از خانه می پرسید، انگار به سختی به شما پاسخ می دهد. با حالتی یکنواخت به شما پاسخ های 2 یا 3 کلمه ای می دهد. گاهی داشتن روز بد و پر مشغله باعث بروز چنین واکنشی می شود. اما اگر این اتفاق مدام تکرار شد، احتمال اینکه او از ازدواج پشیمان باشد زیاد است.

پشیمانی از ازدواج | از هم دور به نظر می رسید

وقتی تازه ازدواج می کنید، مشتاق دیدار و صحبت با یکدیگر هستید. اما به تدریج می بینید که مکالماتتان کم و کم تر می شود و به ندرت گفت و گوی عمیق باهم دارید. شاید آنقدری باهم غریبه اید که نمی دانید چگونه به هم نزدیک شوید.

به سختی رابطه جنسی برقرار می کنید

صمیمیت فیزیکی، یکی از ویژگی های یک ازدواج سالم است. ممکن است مدام بهانه های مختلف برای عدم نزدیکی با همسرتان بیاورید. حتی هنگام خواب پشت به هم می خوابید که این به نوبه خود یک فاصله فیزیکی ایجاد می کند.

پشیمانی از ازدواج | زبان بدن او نشان می دهد

روشهای غیر کلامی زیادی هستند که نشان دهنده پشیمانی از ازدواج می باشند. یکی از مهم ترین موارد در پاراگراف قبل بیان شد. سایر نشانه های زبان بدن شامل:

  • عدم برقراری تماس چشمی هنگام صحبت
  • در جواب به سوالات و صحبت های شما شانه هایش را تکان می دهد و حرفی نمی زند
  • از شما دور می نشیند
  • از برقراری رابطه فیزیکی اجتناب می کند

چندان خوشحال به نظر نمی رسد

به نظر می رسد همه چیز در خانه خوب پیش می رود تا اینکه به مرور دیگر این طور نبود. ممکن است همسرتان ساکت تر شود. ذهنش به وضوح جای دیگری است در حالی که به چیزی خیره می شود. این می تواند یکی از نشانه های بارز پشیمانی از ازدواج باشد.

مدام از زندگی خود شکایت می کند

ممکن است ناسازگاری هایی وجود داشته باشد که به طور غیر مستقیم به شما بگویند که ازدواجتان رضایت بخش نیست. شاید فرصت شغلی در خارج از کشور برای همسرتان وجود داشته باشد اما به خاطر ازدواج باشما نمی تواند برود. یا احتمالا به دلیل ازدواج، بسیاری از تفریحات خود را کنار گذاشت. تمام این موارد می تواند دلایلی برای پشیمانی از ازدواج باشند.

مراجعه به روانشناس

یکی از کارامد ترین راه ها برای بازگرداندن صمیمیت به خانواده و صحبت در مورد دلایل پشیمانی از ازدواج، مراجعه به روانشناس است. روانشناس می تواند با تجزیه و تحلیل مشکلات و دلایلی که دارید، و بررسی نشانه ها به شما راه حل درستی پیشنهاد بدهد. علاوه بر این، به شما خواهد گفت که دلیل بروز این مشکلات چیست. اینکه آیا جدا شدن راه درستی برای شما است یا خیر، با صحبت و گفت و گو با روانشناس خانواده مشخص می شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی از ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره